best html templates

Istoric

Anii dintai

"Anii de aur" ai yachtingului sunt socotiti - de nostalgici si nu numai - a fi cei apartinand secolului al XIX-lea. Ani cand o flotila impresionanta de schoonere (veliere cu doua sau mai multe catarge) deschide calea pentru intrarea in scena a unor rapide si fastuoase yachturi, unele puse in miscare de masini cu abur. Ani cand cele mai mari si mai rapide cuttere (veliere cu un catarg si cu vela mare patrata) si sloopuri (veliere cu un catarg si cu ambele vele triunghiulare) erau intr-o permanenta batalie pentru dobandirea celui mai ravnit trofeu - atunci ca si acum - "Cupa America". Ani cand a naviga era o activitate populara, un adevarat sport national, fiecare yacht in parte fiind o creatie cu personalitatea sa unica.

Nu intamplator, cele mai exclusiviste fraternitati acvatice iau nastere in Anglia (1815 - Royal Yacht Squadron) si S.U.A. (1841 - New York Yacht Club), multi dintre cei mai experimentati yachtsmen fiind deopotriva printre cei mai influenti oameni de afaceri ai vremii. Peste mai bine de o suta de ani, in 1924, ia fiinta si in Romania Yacht Clubul Regal Roman.

Istoria Y.C.R.R. incepe de fapt in anul 1921, la Constanta, o data cu infiintarea Yacht Club Roman, al carui scop declarat era dezvoltarea sporturilor nautice in Romania. In 1924, Yacht Clubul Roman a dobandit personalitate juridica, iar Regele Ferdinand I a devenit Comodorul Clubului. Tot atunci, clubul si-a schimbat titulatura, numindu-se Yacht Club Regal Roman.

Din 1936, Y.C.R.R. devine, prin Legea de organizare a Ministerului Aerului si Marinei, reprezentantul oficial al Romaniei in competitiile nautice internationale si organismul de legatura cu organizatiile similare din strainatate. In 1937, sediul Clubului s-a mutat de la Constanta la Bucuresti. Y.C.R.R. numara la acea data peste 200 de membri si dispunea de baze la Eforie, Mamaia si in Bucuresti, pe lacurile Herastrau si Snagov. Flota clubului cuprindea peste 16 ambarcatiuni si yachturi, printre care yachtul regal Luceafarul. In 1938, 8 yachturi romanesti participa la o croaziera si regata in Turcia. Soseste in tara motoryachtul Taifun, proprietatea Marelui Voievod de Alba Iulia, viitorul Rege Mihai.

Dupa o serie de succese sportive pe plan international si in dezvoltarea yachtingului, activitatea Y.C.R.R. a fost ingreunata de inceperea celui de-al doilea razboi mondial, fiind suspendata in 1948 si reluandu-se abia dupa caderea comunismului in Romania

  "Anii de aur" ai yachtingului sunt socotiti - de nostalgici si nu numai - a fi cei apartinand secolului al XIX-lea. Ani cand o flotila impresionanta de schoonere (veliere cu doua sau mai multe catarge) deschide calea pentru intrarea in scena a unor rapide si fastuoase yachturi, unele puse in miscare de masini cu abur. Ani cand cele mai mari si mai rapide cuttere (veliere cu un catarg si cu vela mare patrata) si sloopuri (veliere cu un catarg si cu ambele vele triunghiulare) erau intr-o permanenta batalie pentru dobandirea celui mai ravnit trofeu - atunci ca si acum - "Cupa America". Ani cand a naviga era o activitate populara, un adevarat sport national, fiecare yacht in parte fiind o creatie cu personalitatea sa unica.

 Nu intamplator, cele mai exclusiviste fraternitati acvatice iau nastere in Anglia (1815 - Royal Yacht Squadron) si S.U.A. (1841 - New York Yacht Club), multi dintre cei mai experimentati yachtsmen fiind deopotriva printre cei mai influenti oameni de afaceri ai vremii. Peste mai bine de o suta de ani, in 1924, ia fiinta si in Romania Yacht Clubul Regal Roman.Istoria Y.C.R.R. incepe de fapt in anul 1921, la Constanta, o data cu infiintarea Yacht Club Roman, al carui scop declarat era dezvoltarea sporturilor nautice in Romania. In 1924, Yacht Clubul Roman a dobandit personalitate juridica, iar Regele Ferdinand I a devenit Comodorul Clubului. Tot atunci, clubul si-a schimbat titulatura, numindu-se Yacht Club Regal Roman. Din 1936, Y.C.R.R. devine, prin Legea de organizare a Ministerului Aerului si Marinei, reprezentantul oficial al Romaniei in competitiile nautice internationale si organismul de legatura cu organizatiile similare din strainatate. In 1937, sediul Clubului s-a mutat de la Constanta la Bucuresti. Y.C.R.R. numara la acea data peste 200 de membri si dispunea de baze la Eforie, Mamaia si in Bucuresti, pe lacurile Herastrau si Snagov. Flota clubului cuprindea peste 16 ambarcatiuni si yachturi, printre care yachtul regal Luceafarul. In 1938, 8 yachturi romanesti participa la o croaziera si regata in Turcia. Soseste in tara motoryachtul Taifun, proprietatea Marelui Voievod de Alba Iulia, viitorul Rege Mihai.

 Dupa o serie de succese sportive pe plan international si in dezvoltarea yachtingului, activitatea Y.C.R.R. a fost ingreunata de inceperea celui de-al doilea razboi mondial, fiind suspendata in 1948 si reluandu-se abia dupa caderea comunismului in Romania.

Un nou inceput

  In anul 1999, Clubul a fost reactivat din initiativa unor entuziasti, iar in anul 2002, Majestatea Sa Regele Mihai I de Romania a acceptat solicitarea de a-Si relua vechile prerogative de Comodor. In acest moment, Clubul a revenit la vechile insemne si la denumirea de Yacht Club Regal Roman.

In anul 2003, activitatea de colectare de fonduri s-a realizat mai ales prin organizarea unor manifestari-eveniment. Primul Bal al Y.C.R.R. de dupa razboi, desfasurat sub inaltul patronaj al A.S.R. Principesa Margareta, a fost un asemenea eveniment. Mai mentionam sarbatorirea Zilei Apelor la bordul navei scoala "Mircea", precum si barbecue-ul organizat sub genericul "Toate panzele jos!" cu ocazia inchiderii sezonului de vele.

 Fondurile stranse cu aceste prilejuri ne-au permis sa sponsorizam Federatia Romana de Yachting, in scopul sustinerii echipei Romaniei pentru calificarile la Jocurile Olimpice de la Atena, precum si sa imbunatatim dotarea destinata cadetilor nostri cu 6 ambarcatiuni Optimist, din care 3 noi, importate din Danemarca, apte pentru concursuri.

Suntem din nou pe harta competitiilor de top!

Campionatele nationale de vele offshore, organizate de Clubul nostru si dotate cu Cupa Y.C.R.R., au cunoscut in anul 2003 o participare record, de 11 veliere. Axandu-ne pe dezvoltarea clasei de sport "Optimist" ca baza a dezvoltarii pepinierei de sportivi, am devenit club cu identitate sportiva autorizat de Ministerul Tineretului si Sportului, afiliat la Federatia Romana de Yachting. Clasa speciala "Optimist"; infiintata la Constanta la indemnul si sub indrumarea domnului prof. Dumitru Micu si antrenata de tanarul maestru al sportului Alexandru Micu, s-a bucurat de sprijinul nostru material inca din primele zile de existenta. Astfel, in mai putin de un an, am reusit performanta notabila de a obtine locuri fruntase in clasamentul pe tari la campionatele de clasa.

Am conlucrat cu Autoritatea Navala Romana pentru imbunatatirea legislatiei in yachtingul de agrement, precum si pentru introducerea in tara noastra a acquis-ului comunitar in domeniu. S-au facut pasi importanti in aceasta directie, insa apreciem ca mai sunt inca destule de facut.

2004

In anul 2004 am reusit sa participam la finantarea modernizarii portului de agrement Eforie Nord. Multumita actiunilor detinute (2%), am dobandit acces nelimitat la o baza unde membrii Clubului nostru pot beneficia de reduceri de 10% la activitatile organizate - centru de vele, centru de scufundari, plaja privata, toate la nivel european.

In cadrul programului “Optimist”, bucurandu-ne de sustinerea A.S.R. Principesa Margareta, am achizitionat o ambarcatiune de concurs cu care am dotat Filiala din Constanta.

Data fiind cresterea notorietatii YCRR pe plan national, dar si international, am fost invitati sa fim coorganizatori ai raliului international ODYSSAIL, cursa cu veliere in cadrul careia participanti din tot bazinul Mediteranei si al Marii Negre au insotit flacara olimpica pana la Atena.

Velierele mari au participat la numeroase croaziere pe litoralul romanesc si la Odessa, la Regata YCRR si la "Campionatul national de vele off-shore" la categoria > 10 m. Navele au navigat sub pavilionul clubului, obtinand locul 2 prin IOANA 2 si locul 3 prin Corsarul. La categoria 10, nava Aiax (dl. Drugan Sorin) s-a plasat pe primul loc.

O alta actiune sustinuta de clubul nostru a fost expeditia "Torentul", periplu pe Dunare de la izvoare pana la varsare, prilej cu care clubul a distribuit plachete si suveniruri in diferite orase de pe parcurs. Meritul acestei expeditii ii revine domnului Florin Lisovschi, inimosul nostru coleg din Radauti. Cu acest prilej a luat nastere o noua filiala a clubului.

Balul YCRR a avut si in acest an un real succes, printre invitatii de seama numarandu-se M.S. Regele Mihai I, A.S.R. Principele Radu, Premierul Calin Popescu Tariceanu si acad. Balaceanu Stolnici Constantin.

2005

Intre 27 septembrie si 01 octombrie 2005, s-a tinut la Bucuresti sedinta de toamna a E.B.A. (European Boating Association), organizatie ce reprezinta interesele posesorilor de yachturi de agrement si constituie o interfata cu organismele europene (CE, Parlamentul European etc.). Organizarea de catre clubul nostru a acestui eveniment a fost apreciata de toti participantii ca o reusita.

Cu aceasta ocazie, s-a organizat o excursie in Delta Dunarii, unde colegul nostru, domnul Gherase Sabin, seful Filialei de la Tulcea, a facut fata cu brio onorurilor de gazda. Acest demers a fost apreciat de numeroase reviste de specialitate din strainatate.

2006

 Acesta a fost anul reorganizarii activitatii de club, al schimbarii consiliului director, al numirii noului director executiv. Au avut loc mai multe de evenimente de impact,printre care amintim de:

  Participarea membrilor YCRR la Regata Odyssail, ambarcatiunile Aiax si Allegro, conduse de dl. Drugan Sorin, respectiv de dl. Patrascu Mihai, obtinand locuri fruntase la diferite curse. Pe traseul Lesvos - Kos si Kos - Rethymno, s-au obtinut locurile 1, respectiv 3 prin echipajul de pe Aiax, echipajul de pe Allegro clasandu-se pe prima pozitie in cursa Kos - Rethymno.

 Organizarea Dineului YCRR din 31 octombrie 2006, in onoarea celei de a 85-a aniversari a M.S. Regele Mihai I, Comodorul clubului.

2007

Anul 2007 s-a remarcat printr-o crestere semnificativa a numarului de absolventi ai scolii de navigatie, numarul total al acestora fiind de aproximativ 100 de persoane.

Mutarea sediului central din Bucuresti, dupa o perioada de 8 ani de activitate, de langa Palatul Victoria la o locatie in cartierul Cotroceni, a reprezentat un nou inceput administrativ pentru Yacht Clubul Regal Roman.

Velierele mari au participat la numeroase croaziere pe litoralul romanesc, la Regata YCRR si la "Campionatul national de vele off-shore" la categoria > 10 m, realizandu-se un nou record prin participarea a 20 ambarcatiuni.

Cupa "Marsuinul", organizata in colaborare cu Institutul de Cercetari Marine Constanta, a ajuns la a doua editie, velierele mari parcurgand un traseu de cateva ore, portul Tomis - Midia si retur.

La clasele mai mici, Optimist si Laser, s-au organizat doua competitii importante, una in Bucuresti pe lacul Herastrau, sustinuta de Unicredit Tiriac Bank, si cealalta la Constanta, clubul primind acceptul F.R.Y. pentru organizarea regatei internationale "Trofeul Tomis" pe o perioada de 6 zile.

2008

Cel mai important obiectiv al anului a fost realizat: YCRR a primit statutul de utilitate publica. Numarul cursantilor a crescut la aproape 150 de persoane, iar Regata YCRR din luna septembrie care a inchis sezonul de yachting, a fost prima competitie din Romania la care s-a aplicat coeficientul de handicap ORC.

2009

In cursul anului 2009 am reusit mai multe premiere in activitatea de yachting din Romania. Ne bucuram de reusita noastra si speram ca dupa vremurile grele care se prefigureaza in anul 2010 sa reusim sa reluam si premierele si sa ajunga evenimentele traditionale asa cum este Cupa Yacht Club Regal Roman.

Premierele pe care le-am adus in lumea yachtingului romanesc sunt de notorietate. Cele mai lungi regate realizate in Romania, Constanta-Sozopol-Istanbul si Constanta-Sulina-Odessa. De asemeni am organizat in acest an 9 regate, un obiectiv ambitios din punct de vedere al organizatorilor si un efort sustinut al competitorilor.

Tot in acest an, in pofida dificultatilor economice, am dat cele mai mari premii I din istoria yachtingului romanesc, premiile I de la clasa racer si cruiser au fost automobile BMW oferite de partenerul nostru traditional Unicredit Leasing.

Anul 2009 s-a incheiat cu o ceremonie de decernare a premiilor campionilor de yachting offshore Marea Neagra ORC.